
Resumé: Peter Horn introducerer nyt koncept til at nå drømmejobbet. Det omfatter mål, resurser, karriere- og resultatplanlægning med kortlægning og implementerende strategi. Han er forfatter til bøgerne ”Personlig branding”, ”Brænd igennem”, ”Top of Mind” og ”Personal Branding”. Sessionerne baserer sig på gennemførte workshops og personlige sessioner i ind-og udland. De gennemføres 1:1 på dansk, skandinavisk eller engelsk. Der er lagt op til et karriereløft, der også vil øge den personlige honorering med 50.000 – 250.000 DKK. Få en gratis introduktion.
Redigeret 3. november. Af Redaktionen. Webredaktør: Team
Peter Horn, management konsulent forfatter og tv-producer, introducerer nu et nyt koncept med personlige sessioner i personlig branding. Det sker med erfaring fra workshops og coaching fra Grønland til Australien, baseret på bøgerne ”Personlig branding”, ”Brænd igennem”, ”Top of Mind” og ”Personal Branding”.

Det nye koncept i personlige sessioner omfatter:
– Mål
– Resurser
– Karriere- og resultatplanlægning med kortlægning
– Implementerende strategi.
Konceptet er designet til at forbedre mulighederne for at tage næste trin på karrierestigen og typisk øge honoreringen med mellem 50.000 og 250.000 DKK årligt. Men penge er kun en mindre del af det samlede billede: Det vigtigste er at få optimeret brugen af sine evner og kompetencer samt naturligvis erfaring og arbejde målrettet på den videre karriere.
Sessionerne holdes på Teams og prisen er efter introduktion nu 7.500 DKK excl. moms. De fem sessioner gennemføres på dansk, skandinavisk eller engelsk. Bogen “Personal Branding” – https://www.saxo.com/dk/personal-branding_peter-horn_hardback_9788790469009 – er på engelsk.
”Konceptet er designet, så man kan række ud efter drømmejobbet. Man bliver klar over sine job- og karrieremæssige muligheder i et resultatunivers. Alt for få ved, hvad de kan udrette – og hvad de har allerede har præsteret. Mange har ikke en klar ide om deres næste position. Sessionerne giver klarhed, der kan inspirere til ny handling.”
Mål
Mål handler om at definere den samlede aktivitet; hvad der skal nås med hvilke midler.
”De fleste på mellemleder- og lederposition har langtfra altid en ide om, hvad deres fremtid er – og hvorledes de afgrænser det nødvendige og det mulige. Der skal skabes fokus på målet – og på en plan B. Der skal laves konkurrentprofiler og af barrierer, der måtte være for at komme i mål. I corporate business er der ofte politiske spil og relationer at tage højde for,” siger Peter Horn.

Resurser
Resurserne omfatter det sociale univers; det professionelle netværk og de faglige aktiviteter, der bl.a. findes i dygtiggørelse med givtige forbindelser. Udover det skal man konkretisere sin psykisk styrke, økonomisk formåen – og ikke mindst registrering af opnåede resultater.
”Det kan være svært at konkretisere resultater, fordi mange ikke anser dem for målbare, med mindre de har en økonomisk dimension. Resultaterne skal derfor gøres begribelige for andre og dokumenterbare. Opgaven for mig er i denne sammenhæng at gøre resurserne specifikke, så de kan understøtte den egne selvtillid og selvforståelse og dermed fremstå som en kendsgerning frem for en påstand. Vi arbejder her med formlen vision – status = strategi, hvor visionen er målet, status er resurseplatformen og strategien er planen om at få drømmen til at gå i opfyldelse,” siger Peter Horn.
Karriere- og resultatplanlægning
Karriere- og resultatplanlægning er ”ømme tæer” hos de fleste. De vil gerne “gøre noget ved det”, men i reglen er det mere bekvemt at ”blive hængende og se, hvilke muligheder, der byder sig”.
”Det er på her, man kan gøre den største forskel – både for sig selv og sit fremtidige virke. Når man er klar over, hvad man vil nå, er det lettere at fokusere og sætte det vigtige ”noget” i gang. Problemet kan ligge i resultatplanlægningen – er der tilstrækkeligt underlag for at nå de næste resultater, eller skal der først præsteres nogle mellemregninger? Det giver den kombinerede karriere- og resultatplanlægning sammen med opgørelsen over resurser svar på,” konstaterer Peter Horn.
Kortlægning
Man skal finde vej til målet. Derfor skal der opbygges ”en mental GPS”, der kan finde og vise vej til den næste position eller det næste resultat.
”Det er sjældent, at GPS’en finder den korteste vej mellem punkt A og punkt B. Der skal tages mange hensyn og vurderes de politiske overvejelser længere oppe i systemerne. Derfor er det vigtigt at kende alle stakeholdernes holdninger og prioriteringer. Sympati og antipati spiller en betydelig rolle. Man skal opbygge, fastholde og udbygge sit personlige brand. Samlet er dette mentale orienteringsløb særdeles krævende. Man skal være virkelig god til at kunne læse andre og sig selv for at finde den rigtige rute,” siger Peter Horn.
Implementerende strategi
Den sidste af de fem sessioner er om at gennemføre den lagte strategi – og sikre, at der altid følger en plan B med.

”Erfaringen viser, at mange er uforberedte på, hvad som sker i og omkring dem. Man skal huske på, at en virksomhed er en levende organisme, der skal tilpasse sig en lang række forhold – markedssammensætning, inflation, nationale og internationale kriser og meget andet. Derfor er der trusler og muligheder, styrker og svagheder. Strategien handler om at vinde i relation til karriere og/eller resultat ved at kende alle sine resurser og sikre, at der er en plan B, hvis plan A fejler. Man bør være opmærksom på influenterne og den rolle, de spiller som beslutningstagere eller meningsdannere,” konstaterer Peter Horn.
Indledende session
Sessionerne i det ny koncept ”Personlig branding med karriere- og resultatplanlægning og -kortlægning” holdes på Teams og varer hver 5 x 60 minutter med ”hjemmearbejde”. Før Peter Horn accepterer klienter, skal de gennem en indledende gratis konsultation, der skal afklare, om de mentalt er ”klædt på” til at gøre det nødvendige. Ønsker man den indledende konsultation – på Teams – skal man sende en mail med sine karriere- og resultatønsker til: ph@peterhorn.dk . Alle henvendelser behandles fortroligt.