Arkiv – Personlig branding sessioner

This image has an empty alt attribute; its file name is image-9.png

Resumé: Peter Horn introducerer nyt koncept i personlige sessioner, der omfatter mål, resurser, karriere- og resultatplanlægning med kortlægning og implementerende strategi. Han er forfatter til bøgerne ”Personlig branding”, ”Brænd igennem”, ”Top of Mind” og ”Personal Branding”. Sessionerne baserer sig på et stort antal workshops og personlige sessioner i ind-og udland og holdes på dansk, skandinavisk eller engelsk.

Redigeret 3. november. Af Redaktionen. Webredaktør: Team

Peter Horn, management konsulent forfatter og tv-producer, introducerer nu i et nyt koncept personlige sessioner i personlig branding med erfaringer fra workshops og coaching fra Grønland til Australien, baseret på bøgerne ”Personlig branding”, ”Brænd igennem”, ”Top of Mind” og ”Personal Branding”.

Bogcover Personlig branding og Personal Branding: Mads Kastberg.

Det nye koncept i personlige sessioner omfatter:
– Mål
– Resurser
– Karriere- og resultatplanlægning med kortlægning
– Implementerende strategi.

Sessionerne holdes på Teams og introduktionsprisen er 15.000 DKK excl. moms. De fem sessioner baserer sig på et stort antal workshops og personlige sessioner i ind-og udland og holdes på dansk, skandinavisk eller engelsk. Bogen “Personal Branding” – https://www.saxo.com/dk/personal-branding_peter-horn_hardback_9788790469009 – er på engelsk.

”Konceptet er designet, så man bliver klar over sine job- og karrieremæssige muligheder i et resultatunivers. Alt for få ved, hvad de kan udrette, fordi de ikke har noget at måle sig op imod – og hvad de har præsteret. Mange har ikke en klar ide om deres næste position og hvordan de positionerer sig. Sessionerne er derfor også om at skabe klarhed, der kan inspirere til ny handling.”

Mål

Mål handler om at definere den samlede aktivitet og hvad der skal nås med hvilke midler.

”De fleste på mellemleder- og lederposition har langtfra altid en ide om, hvad deres fremtid er – og hvorledes de afgrænser det nødvendige og det mulige. Der skal skabes fokus på målet – og på en plan B. Der skal laves konkurrentprofiler og af barrierer, der måtte være for at komme i mål. I corporate business er der ofte politiske spil og relationer at tage højde for,” siger Peter Horn.

Peter Horn har stået for flere serier i Berlingske Medier om ledelse, bestyrelser og karriere – og modtaget Master in Experience Leadership Award for uddannelsen på Roskilde Universitet. Her omtale fra Børsen.

Resurser
Resurserne kan deles op i flere kategorier. Det sociale univers omfatter det professionelle netværk og de faglige aktiviteter, der bl.a. findes i dygtiggørelse med givtige forbindelser. Resurser handler om psykisk styrke, økonomisk formåen – og ikke mindst registrering af opnåede resultater.

”Det kan være svært at konkretisere resultater, fordi mange ikke anser dem for målbare, med mindre de har en økonomisk dimension. Derfor er det vigtigt at kunne gøre resultater begribelige for andre og dokumenterbare. Opgaven for mig er i denne sammenhæng at gøre resurserne specifikke, så de kan understøtte den egne selvtillid og selvforståelse og dermed fremstå som en kendsgerning frem for en påstand,” siger Peter Horn.

Karriere- og resultatplanlægning
Karriere- og resultatplanlægning er ”ømme tæer” hos de fleste. De vil gerne “gøre noget ved det”, men i reglen er det mere bekvemt at ”blive hængende og se, hvilke muligheder, der byder sig”.

”Det er på her, man kan gøre den største forskel – både for sig selv og sit fremtidige virke. Når man har klarhed over, hvad man vil opnå, er det lettere at fokusere og sætte det vigtige ”noget” i gang. Problemet kan ligge i resultatplanlægningen – er der tilstrækkeligt underlag for at nå de næste resultater, eller skal der først præsteres nogle mellemregninger? Det giver den kombinerede karriere- og resultatplanlægning sammen med opgørelsen over resurser svar på,” konstaterer Peter Horn.

Kortlægning
Man skal finde vej til målet. Derfor skal der opbygges ”en mental GPS”, der kan finde og vise vej til den næste position eller det næste resultat.

”Det er sjældent, at GPS’en finder den korteste vej mellem punkt A og punkt B. Der skal tages mange hensyn og vurderes de politiske overvejelser længere oppe i systemerne. Derfor er det vigtigt at kende alle stakeholdernes holdninger og prioriteringer. Sympati og antipati spiller en betydelig rolle. Det er vigtigt at opbygge, fastholde og udbygge sit personlige brand. Samlet er dette mentale orienteringsløb exceptionelt krævende. Man skal være virkelig god til at kunne læse andre for at finde den rigtige rute,” siger Peter Horn.

Implementerende strategi
Den sidste af de fem sessioner er om at implementere den lagte strategi – og sikre, at der altid følger en plan B med.

Bogen ”Magt til hverdagsbrug” af Peter Horn og Nina Uller er en business thriller om brug af magt i et koncernunivers. Bogen er sammensat af fortælling og konkrete øvelser i magt. (Bogcover: Mads Kastberg)

”Erfaringen viser, at mange er uforberedte på, hvad som sker i og omkring dem. Man skal huske på, at en virksomhed er en levende organisme, der skal tilpasse sig en lang række forhold – markedssammensætning, inflation, nationale og internationale kriser og meget andet. Derfor er der trusler og muligheder, styrker og svagheder. Strategien handler om at vinde i relation til karriere og/eller resultat ved at kende alle sine resurser og sikre, at der er en plan B, hvis plan A fejler. Man bør være opmærksom på influenterne og den rolle, de spiller som beslutningstagere eller meningsdannere,” konstaterer Peter Horn.

Indledende session
Sessionerne i det ny koncept ”Personlig branding med karriere- og resultatplanlægning og -kortlægning” holdes på Teams og varer hver 5 x 120 minutter med ”hjemmearbejde”. Klienter gennemgår en indledende gratis konsultation, der skal afklare, om de mentalt er ”klædt på” til at gøre det nødvendige. Ønsker man den indledende konsultation – på Teams – skal man sende en mail med sine karriere- og resultatønsker til: ph@peterhorn.dk . Alle henvendelser behandles fortroligt.