Personlig branding


UDSOLGT i hardcover, 1. udgave, 1. oplag - køb udgaven i 2. oplag

Om bogen
Personlig branding er blevet stadig vigtigere - og ofte en forudsætning for, at man kan overskride grænsen mellem at være god og suveræn. Personer, der er gode til at brande sig selv både i organisationen og udenfor, har større gennemslagskraft og flere muligheder for at indfri deres karrieremæssige og personlige ambitioner.

I Personlig branding (1. udgave, 2.oplag 2005, 1. udgave 1. oplag 2004 udsolgt) beskriver ledelsesrådgiveren Peter Horn værdien af strategisk, personlig branding og giver læseren helt konkrete metoder og redskaber til at planlægge og gennemføre sin egen personlige branding. Desuden indeholder bogen en oversigt over de vigtigste medier i ind- og udland med en gennemgang af, hvordan de fungerer.

Fremgangsmåde for personlig branding: Vurder potentialet i dig selv, dit job og din branche. Find metoder til at optimere dine personlige egenskaber i omverdenen. Læg en klar markedsføringsplan. Lav en tidsplan for gennemførelse. Sæt kriterier for evaluering. Gentag aktiviteten igen og igen.

Anmeldelser
Personlig branding - Skab dit eget varemærke 
Af Steen Hildebrandt, professor ved Institut for Organisation og Ledelse, Handelshøjskolen i Århus. Børsen 6. maj 2004

Dagens bøger handler om dig og mig. Jeg tog den største af bøgerne i hånden med en vis skepsis, den om personlig branding, men det viser sig ved nærmere eftersyn at være en seriøs, gennemarbejdet og velskrevet bog om et emne, som vi ikke kan afvise betydningen af, men som de fleste nok alligevel har en vis - sand eller falsk - beskedenhed i forhold til, nemlig den personlige branding - som det hedder nu om dage. Bogen her tager sig af det professionelle, det, man kan arbejde bevidst med, det, man som menneske kan gøre noget ved, konkret, systematisk, alene eller evt. ved at købe råd og vejledning eller udstyr og redskaber.

Forfatteren, Peter Horn, henvender sig til de mennesker, der har brug for viden om personlig branding. Noget af det oplagte som mulighed ved en sådan bog er at forsyne den med en masse små, gode, klare eksempler. Og det er bl.a., hvad denne forfatter mesterligt gør. Måske lige ud til stregen af, hvad man gider læse. For han bliver ved - og det er o.k., for eksemplerne er gode. Det er bogens opbygning, og jeg synes faktisk, det er interessant at læse, hvad der hører til under de forskellige overskrifter. Det er dels værktøjer til intern synlighed i din virksomhed og organisation, og det er værktøjer til ekstern synlighed, dvs. medierne, mediernes psykologi, om at have en coach eller en mentor eller måske ligefrem en personlig brandingmanager?

Det er en bog, som man kan hygge sig med og blive inspireret af, hvis man er lidt afslappet med hensyn til emnet. Er man hidsig, målrettet og søgende, ja, så ja må bogen være det mest oplagte svar, og så må man gå systematisk frem og lytte til bogens mange råd og anvisninger.

---
Læs den fulde anmeldelse her (kræver abonnement): www.borsen.dk


Copyright©2000-2013 Kontakt: Webmaster